Wednesday, February 23, 2011

simple from mummy


Semalam dalam kebuntuan aku nak carik idea untuk buat sarapan pagi, last-last jumpa mi ni.  Yelah, selalu aku beli mihun, kueteow, mee kolok, mee pok tapi kali ni aku ubah selera sikit.  Tak pernah cuba mee ni, tu yang aku try tu.


Bahan-bahannya senang je.  Aku cincang bawang merah dan bawang putih je.  Fakhrie dan Ieman tak suka pedas.  Ieman okle sikit, tapi si Fakhrie memang takleh jumpa benda yang pedas.  Aku tumis guna bahan ni je.  Takde letak sos, takde letak lada.  Cuma aku letak kicap maggi.  Haaaa...tu Fakhrie suka.  Mee tu aku celur di dalam air panas dulu, kemudian aku tumis bawang merah dan minyak untuk aku gaulkan di dalam mee supaya dia tak melekat bila dah sejuk.


Kalau kicap maggi dah favourite Fakhrie, ni pulak favourite Ieman.  Adil kan.  Hehehehe.  Fakhrie tak suka mee yang berhias-hias ni.  Kalau boleh dia nak mi yang kosong je, taknak ayam, taknak daging atau whatever lah bahan penghias yang kita nak letak dalam tu, dia memang akan reject.


Nilah hasilnya...hahahaha.  Aku dan hubby makan ni mesti letak kicap pedas.  Kalau ada sup lagi sedap.

Anugerah Terindah ^_^

No comments:

Related Posts with Thumbnails
Copyright© All Rights Reserved Danishsondblog.blogspot.com