Friday, February 18, 2011

Ieman oh Ieman


Ari tok entri aku k bahasa sarawak jak k.  Kepak mulut kelaka melaya.  Ok, straight to the point..petang marek bila aku balit dari keja, terkejut ndengar suara Ieman terkiak-kaong dari dalam umah.  Paduhal urang nak ngeso ngan aku yang nya ndekik penjan.  Aduyaiiii...Mun aku sikpa, tapi mun babahnya nangga lakgi, gerenti kenak anok ya.

Nang masin mulut aku, keluar jak aku dari kereta, hubby aku gik sampei.  Haaaaa..terus nya nangga anaknya tengah jadi 'spiderman' kat penjan ya.  Bila babahnya yang buka suara(walaupun suara sik berapa nak besa), cepat gilak effectnya.  Dari muka ya tek, berubah ke muka lain.  Tapi cute juak mukanya nangis nak? hahahaha.


 Mun nya dah nangis camya, sapa yang ngentamnya nangis, urang ya juak yang mesti mujuknya.  Hubby aku senyum jak.  Tapi sik lamak ya, pasya reda tangisannya.  Tapi pasnya mandik, ada sigek gik aktiviti yang mesti dipolahnya...aduiiii...


 Kemestian..nya akan nyelongkar barang dak tupperware aku, giacomo apatah agik sampei abis pecah dah gelas aku walaupun dah aku tukar ke barangan melamin.  Nasib tapak opal aku memang aku simpan di tempat yang ya sikpat amik.  Mun sik, malasssss nak madah.  Lom gik nya ngeluar dak periuk belanga aku tok.  nang sik dapat aku nak makei barang kaca dah.


Nak tauk apa dimasaknya?  Nyalah penyuk ya...siap engkah dalam season serve tupperware ya gik.  Ditutup, pasya dihidangnya atas meja makan.  penyu ya ada 2, sigek gik kecik tapi sik tauk dah sine nya ngengkah yang kecik ya.  Lelah hubby aku angkut ya dari terengganu, jadi camya tedah penyuk.  Ya tempat asal penyuk ya, kat fridge tapi setiap kali nak 'masak', nya mintak penyuk ya pakei nya menu masakannya. 

 Nang berbeza sekali perangei dari si abang waktu kecik dolok.  Terhias cantik jak umah aku entam abang waktunya gik kecik dolok.  Tapi nektok, almari suma dah berikat ngan tali dan getah.
Tapi sikpa, almari dapat dibeli nak, yang penting anak-anakla sumber kebahagiaan dalam hidup aku.  Dalam hati aku senantiasa jak berdoa agaar anak-anak aku berjaya dalam hidup dan sentiasa berada di landasanNya.  Amin.

Anugerah Terindah ^_^

3 comments:

Kakmim said...

hihihi...kiut ieman nangis...

erkkk... kmk pn br nk beli giacomo 1 set mcm design ktk ya... dh lamak kmk aim design ya... sama agik... hahaha

eida said...

Yakah? Nang sama la kita 2 tok. Dari anak sampei ke maknya sama oo..hihihihi.

kkoqin03 said...

hahaha...ucil nangis pun ensem.senyum pun ensem..main dangor gik ya..haha..booked k anak dara mek lak.wahaha

Related Posts with Thumbnails
Copyright© All Rights Reserved Danishsondblog.blogspot.com