Thursday, July 15, 2010

sedapnya..


Sedapnye..itu yang akan keluar dari mulut hero-hero aku termasuk hero aku yang sulung. hehe.  Standardla kan..hotel punye variety of foods..
Tapi selera anak-anak aku tetap dengan air tangan aku. Takde satu makanan pun yang sama rasa dengan yang aku buat.  My hubby pun cakap macam tu. Hehehe..bukan nak angkat bakul sendiri, tapi memang itu hakikatnya.
Last year aku pegi hotel Le Meridien..memang superb choice food die.  Tak mampu aku nak menjamah semuanya.  And last week hubby lak pegi.  Dia pun setuju ngan pendapat aku.  Le Meridien Kota Kinabalu..memang best.    



kadazandusun side dishes..tuhau..(kedak tepus bagi org sarawak)





Tapai with vanilla ice cream..yummy.



ni besttt..bambangan.(kalau ada belacan n cili lagi best)





cappucino..my hubby favourite..


tapi kadang-kadang aku belikan gak fast food untuk Fakhri dan Ieman. Untuk mengubah selera mereka kadang-kadang.  Dapat gak merilekskan tangan aku takyah memasak. Hihihi.



Sudah semestinya..pizza hut hawaian chicken cheesy lava




pie and pastries from aloha..sedap sangat!




their favourite from their mum..me lah..hahaha..
ikan goreng masak sos and sambal.

Aku selalu ingat pesan ibu.  Dia berkata "tawanlah hati suami dan anak-anak dengan menawan perut mereka iaitu dengan masakan dari air tangan kamu sendiri".  Kata-kata itu aku pegang sampai bila-bila.  Dan aku tersenyum sendiri kerana sesungguhnya suami dan anak-anakku memang tidak suka makan di luar.  TIADA SELERA, TAK SEDAP kata mereka..diaorang yang cakaple, aku sampaikan aje. hahahaha.

Anugerah Terindah ^_^

6 comments:

Kakmim said...

nang jak.. rasa puas ati bila nangga urg mkn bertambah2 bila kta masak.. esp mun laki makan bertambah.. x pyh mkn pn xpa.. nangga jak sidak mkn.. hehe

eida said...

rindu nak gi sabah..tapi ada tragedi kat situ..takutttt!!!

Unknown said...

Tapi masakan kmk lebih sedap... hahahahaha....

Unknown said...

hahaha... It ok la eing. We learn from xperience.

eida said...

yalah mira, ridok nangga cdak makan. sempat indah kmk imagine iman 2 bg nizam makan. hahaha

eida said...

aokla..masakannya la lebih sedap tek..

Related Posts with Thumbnails
Copyright© All Rights Reserved Danishsondblog.blogspot.com