Tuesday, April 5, 2011

jom balik kampung..


Tu trademark kampung halaman aku. Cantik tak. Tiba-tiba teringat kat kampung.  Si Fakhrie dan Ieman pun selalu sebut nak balik kampung.  Aikk, takkan nak balik dah?? Minggu lepas datuk dan nenek diaorang baru je datang umah.  Aku pun teringin nak balik.  Bukan apa, sekarang ni musim durian le kat sana.  Durian yang kat sini harga berbelas sebijik, kat kampung aku boleh dapat dengan harga berbelas tu dua tiga bijik.  Mmmm...rasa mengidam pulak.  Kalau ayah beli, mesti dia tau kegemaran aku adalah durian yang rasanya pahit-pahit tu.  Lagi best kalau yang isisnya nampak macam hijau sikit.  Perghhh..gerenti pahit tuuuuu!

Antara Fakhrie dan Ieman, Fakhrie yang lebih sukakan durian ni.  Dia siap makan durian tu bersama dengan nasik.  Kalau si Ieman, seulas pun tak habis.  Tapi Fakhrie tak suka yang pahit.  Untung aku, takde orang yang akan berebut bila makan durian kecuali....HUBBY..dia pun sukakan durian yang pahit tu..huhuhuhuhu.

Satu lagi yang glamour kat kampung aku adalah buah dabai.  Bagi orang sarawak, taula  buah dabai tu. Nyummm...terasa lemaknya.  Last week mak dan ayah bawak dari kampung.  Sempat gak aku merasa.  Kat sana diaorang jual guna tin, takde timbang-timbang punya.  Best kan.  

ni le buah dabai nye..

Sapa-sapa datang kampung aku mesti tak sah kalau tak tengok "benak".  Haaaa..tak lama lagi pesta benak tau.  Jangan lupa lak datang.  Macam-macam ada kat situ.  Walaupun tak tau lagi aku dapat balik ke tak.  Yelah, kalau bukan cuti sekolah, payah sikit le.  Tapi mungkin balik hujung minggu kot.  Hehehehehe. Nak tengok pic benak?  Sori ye, empunya pic ni, aku pinjam pic dia.  Takde koleksi pic benak dalam simpanan aku.  Cehhh..anak jati kampung ke aku ni?..hahahahaha.


 Lupa pulak nak bagitau.  Asyik cerita je pasal kampung kan, tapi takde bagitau kampung kat mana.  Aku gelak jap. Haahahahahahahaha..kalau dah ada benak tu, kat mana lagi kan kalau bukan kat SRI AMAN.  Daaaaaa...

Anugerah Terindah ^_^

No comments:

Related Posts with Thumbnails
Copyright© All Rights Reserved Danishsondblog.blogspot.com