Thursday, April 28, 2011

isu nasi lemak


Nyaman sik upa nasik lemak ya? Mun camtokla nasik lemak yang dijual di sekolah anak aku, nang tiap ari aku beli sia.  hehehehe..pic tok aku amik dari google jak, sebabnya i bukan penggemar nasik lemak ye...ngantokkk gilak-gilak bila pas makan nasik lemak.
  
Nektok nasik lemak dah sik boleh dijual secara berleluasa di kantin-kantin sekolah.  Ada pengusaha kantin yang sik kisah, tapi bagi yang majoriti murid-murid makan nasik lemak, memang akan bingong.

Fakhrie..memang sik pernah meli nasik lemak di kantin.  Tambah gik nya nang sik suka nasik lemak.  Fakhrie mbak bekal ajak gi sekolah.  Nya mpun yang sik maok, kelak sik sempat makan katanya.  Bila aku nangga time rehat, nang berebut jak nemiak bebeli, nang aku rasa pilihan yang bijak bila Fakhrie embak bekal ajak.  So aku pun sik la bingong bila isu nasik lemak ya keluar.  Tapi mun isu nasik ayam keluar, aku la ibu yang paling susah ati sebab Fakhrie memang sikpat nangga nasik ayam.  Ada urang madah nasik ayam ya pun sik bagus, ada yang madah nasik ayam ya bagus aku pun sik tauk juak sebab aku pelbagaikan makanan anak-anak aku terutamanya si Fakhrie yang hanya akan balit jam 1 petang dari sekolah.


Anugerah Terindah ^_^

2 comments:

Kakmim said...

kmk pn x suka nasik lemak...

nasik ayam urg mdh x bagus sbb byk kolestrol then x cukup vitamin sbb timun jak... tp mun ada sayur ijo lain... ok juak nasik ayam ya mek rasa... iman suka juak mkn nasik ayam

eida said...

ooo...sebab ya tek. patut kmk baca dalam diet org yg high kolestrol ada juak nasik ayam sia..hehehehe.

Related Posts with Thumbnails
Copyright© All Rights Reserved Danishsondblog.blogspot.com