Wednesday, April 13, 2011

3 hari lagi

Bagi rakyat Sarawak, 3 ari gik orang nak ngundi.  Time tok segala macam janji yang ditaburi oleh parti-parti.  Ditepati atau sik, pas ngundi kelak kita nangganya.  Di Samarahan tok pun meriah jak upa gambar-gambar calon yang ditampal dan lebih meriah agik bila turut ditampal di pokok-pokok.
  
Urang nak undi calon ka atau urang akan undi ikut parti? Ya aku pun sik pandei nak madah.  Susah politik tok.  Permainan dalaman sidaknya sukar kita nak jangka.  Yang penting aku bersyukur dengan pembangunan yang telah diberikan pada negeriku tok.  Tapi berbeza dengan kampung aku nun, sama jak ku tangga.  Mmmmm..yalahku madah tek, susah nak madah.

Berbalik pada proses pengundian di Samarahan tok tek, calon yang dipertandingkan adalah Dato Ali Mohammad (BN) dan calon lawannya adalah seorang wanita dari parti PAS.  Yang ku dengar dari kawan-kawan wanita ya adalah seorang surirumah sepenuh masa.  Aku pun sik kenal sapa ya.  Yalah ku madah tek, orang akan undi berdasarkan calon ka atau berdasarkan parti yang diembaknya?  Apa-apapun aku memang sik maok nak pikir hal politik tok.  

Andainya aku dicalonkan suatu masa kelak, maok sik aku oo...hahahahahahahahaha.  Syukurla dengan rezeki yang ada.  

Anugerah Terindah ^_^

1 comment:

mia azzah said...

kak..ngundi apa tek?kehkehkeh...;p

Related Posts with Thumbnails
Copyright© All Rights Reserved Danishsondblog.blogspot.com