Friday, January 21, 2011

Program Transisi berakhir..

Hari ni berakhirlah program transisi tahun 1 di sekolah anak aku, mungkin juga sama di sekolah lain. Program ni macam program orientasi kita dulu-dulu. Start next week, beratlah beg si Fakhri membawa buku-buku sekolahnya.  Alhamdulillah setakat ni aku tengok dia ok berada di sekolah tu..sekolah agama..mungkin disiplinnya lebih kot.  Memang sesuai le untuk si Fakhri yang 'aktif' ni.  Hahahaa..

Balik je sekolah, dia terus bagitau yang next week diaorang ujian LINUS..untuk IQ diaorang.  Hmmm..Bestle sekolah sekarang ni.  Zaman aku dulu-dulu mana ada semua ni.  Asyik lukis corak je.  Tapi alhamdulillah, berjaya gak aku kan.  SPM pangkat 1 lagi tu..(haaaa...jangan riak, Allah marah kata Fakhri selalu mengingatkan aku)..Aku dulu sebenarnya sekolah sampai form 6 gak, tapi time nak amik STPM, mak suruh berhenti.  Dia konfiden aku dapat gi kolej diagnostik.  Nasib baikle memang dapat, kalau tak, nangis tak berlagu le aku..Tapi best gaklah sebab 2 tahun aku dah keje, member yang sama form 6 baru masuk jadi student nurse..huhuhuhuh..kesian(haaa...riak lagi..hehehehe)

Eh, melelat lak story aku ni.  Camne aku nak suruh Fakhri ulangkaji ujung minggu ni ek?  Babah dia siap ada download game baru pulak kat PSP kesayangannya tu..hmmmmm...Aku larang anak main, babahnya pulak yang jadi raja.  Tapi betul gaklah apa dia bagitau aku, takkan nak suruh budak 24 jam mengadap buku.  Teringat balik time aku(huh.ada lagi kisah aku), mengadap buku hanya time exam je.  Kalau tak exam, buku tu entah ke mana.  Kalau mengadap buku pun, pastu buku yang mengadap aku..hahahaha.
Apa-apapun, aku harap Fakhri dapat jawab soalan ujian nanti.  Aku tak kisah sangat dia dapat masuk kelas mana, yang penting dia tak stress belaja.  bak pepatah aku dulu..'takyah study hard, asal study smart'.  Kan Fakhri kan..
ALL D BEST TO YOU MY DEAREST SON!

Anugerah Terindah ^_^

2 comments:

eida said...

Fakhri ni ikut mood dia sendiri belajar..ada part tu bangun pagi dah carik buku..adoiii..

udin said...

nya suka lukis raksasa..hahaha

Related Posts with Thumbnails
Copyright© All Rights Reserved Danishsondblog.blogspot.com