Monday, June 20, 2011

Father's Day Special!!!

Happy Father Day to my dearest hubby, Mr Hamka bin Abu Samad from me your gorgeous wife hahahahahhaaha and form your handsome sons Danish Fakhri and Danish Ieman..Ingat sik malam tek Fakhrie malu-malu mok wish kitak???..hehehehehe
Awal pagi dah aku bangun.  Sebenarnya sekda nak polah apa pun, tapi tiba-tiba teringat kulit wantan yang beberapa hari diabaikan.  Sekda masa bah molah ya.  So, aku create resipi aku mpun untuk sarapan di hari spesel ya. Ahhaahaha..Mmmm..apa aku mok berik nama tok oo.. Mi wantan sup tulang jak.  Taraaa..picnya di bawah ya.  Nyaman kohh..sebab ada sup tulang, so aku polah inti wantan makei minced beef.  

 Makan ngan kicap pedas..woooo..bestnya..

 First time aku molah wantan..cute sik upanya..hehehehehe

 Tokla intinya..Favourite anak-anak..aik, menu tok untuk anak kah atau untuk babahnya???

Sik puas ngan ya, hubby embak keluar gi jalan-jalan.  Tempat biasa yang aku suka gilak and sik penin palak sebab sia sejuk, best dan sik berapa banyak urang ialah SPRING.  Sia ada Habib and Tomei bah.  ahahahaha.  Pernah pegi Boulevard beberapa kali, aduhhh..rasa macam kat India Street jak sia sebab rami gilak orang.  Palak aku pun bukan berapa gilak nangga orang yang crowded gilak camya.  Rasa nak muntah pun ada.  
Sigek Spring tok best ialah tempat makannya.  Macam-macam ada sia.  Aku prefer Secret Recipe and anak-anak lebih gemarkan SCR..Last-last hubby embak gi tempat tok.  Aku ekot jaklah, nama dah father day tek nak..

 So, toklah tempatnya..THE MANHATTAN FISH MARKET..Dah namanya fish market, suma menunya fish la.  Bagi peminatikan, bolehla gi sitok.  Aku tok kureng sikit ngan ikan, apatah agik ikan dowry.  Tapi nyaman juak.  Fakhrie mala jak madah nyaman.  Si Ieman diam jak meratah fish and chips nya.  

 Tropical breeze..asa air lemonade..

 Soup of the day..soup pun ada ikan dalamnya.

 Quad delights..bestttt!!!!

 Kim Chim namanya..nyaman tok.  Udangnya pedas-pedas campur dalam salad ya..

 Fish and chipnya..

 Grilled fish with herb rice..nang sihat makanan aku..huahuahuahua..

Tok nang sik masuk nyawa aku..ikannya macam stim tapi bau mint nya aduhhh..tambah gik ngan bau ikan ya. Tapi tokla favourite hubby aku..nyemmmm katanya.  Biasala, selera sorang-sorang nak..

Kuar dari ya sempat gik mataku menjeling kenny rogers yang bertentangan dengan manhattan ya tek..nyemmmm nya.. sia tek dahla mahal, rm100++, sik berapa ekot selera aku.  Tapi yalah tek, hubby bayar nyaman ajaklah. hihihihihihi..

Anugerah Terindah ^_^

No comments:

Related Posts with Thumbnails
Copyright© All Rights Reserved Danishsondblog.blogspot.com