Wednesday, September 22, 2010

Penghujung raya

Ari ni dah 12 syawal..aku pun dah masuk keja.  Tapi bahang raya masih terasa kat mana-mana.  Openhouse sana, openhouse sini.  Hubby aku pun sama turut berbisik kat aku yang dia nak buat openhouse.  Aku tersenyum je..dah paham dah tu..

Raya tahun ni aku rasa meriah sikit.  Ramai saudara, sahabat handai datang ke rumah.  Mungkin sebab cuti aku panjang kot, so langkah aku pun dapat panjang gak.  Fakhrie dan Ieman pun seronok beraya sakan.  Penuh jugak poket babah diaorang sebagai tabung untuk duit raya.  Biasanya pas abis raya aku akan simpan duit tu masuk akaun diaorang.  Aku tak suka nak membelanjakan duit tu untuk diaorang beli barang yang diaorang nak.  Bagi aku, simpan lagi bagus.  Ada jugak untuk kegunaan diaorang sendiri di kemudian hari.

Balik kampung mertua pun sama jugak kemeriahannya.  Orang-orang kampung masih segak bergaya dengan baju melayu beserta sampin dan yang perempuannya berbaju kurung.  Kalau tahun-tahun lepas aku perhatikan raya ke 3 orang dah berbaju t-shirt je.  Takde dah baju melayu tu.  Alhamdulillah..terasa kemeriahannya.  So, kat sini aku tunjukkan je lah pic-pic Fakhrie dan Ieman time beraya..

 Fakhrie dan Ieman beserta sepupu mereka bergambar bersama nenek dan datuk.  Ieman tengah meragam..

Fakhrie bersama sepupunya yang paling rapat..teman seperjuangan. hehehehe. Awg Dzukran Zahiruddin.

on the way nak g umah atuk aku sebelah mak. ponat adoii..bawak Ieman dengan kasut hill di atas jalan batu..




kalau Fakhri rapat ngan abangnya, ieman pulak rapat ngan adiknya..Dyg Dania Zulaikha



Ieman di buaian milik auntie nya..

Anugerah Terindah ^_^

No comments:

Related Posts with Thumbnails
Copyright© All Rights Reserved Danishsondblog.blogspot.com