Monday, August 23, 2010

shopping raya..

wajah happy nak g shopping..



Semalam, my hubby ajak aku dan anak-anak pegi membeli belah untuk persiapan raya.  Satu tabiat laki aku ni, dia tak suka berasak-asak time orang ramai.  Baik pegi sekarang katanya, tapi aku yang bingung..sebabnya duit gaji tak masuk lagi.  Tapi oleh sebab hubby aku yang ajak, maknanya aku goyang tangan le..hehehe.
Fakhri gembira je sebab dari dulu lagi dia dah sibuk bertanya kenapa bulan puasa ni takde pegi jalan-jalan.  Aku bukan apa, nanti Ieman merengek nak makan, takkan aku nak masuk ke food court pulak. Teringat time aku pregnant Ieman dulu, aku teringin nak berbuka dengan kfc, so aku beli tengahari sebab Fakhri nak makan.  Masuk je aku dalam kfc dengan perut memboyot, aku order menu. Tapi yang tak sedapnya, mata orang sekeliling memerhatikan aku.  Seorang ibu yang mengandung, bertudung membeli kfc.  Rasa nak aku jerit je kat semua orang dalam tu yang aku juga berpuasa.  Tapi lantaklah, itu hak diaorang nak kata apa.  

Fakhri sibuk membelek baju kegemarannya..

Beralih pada kisah aku shopping ni, lokasi yang aku pilih adalah Spring.  Entahla, aku sukakan Spring bebanding dengn mana-mana kompleks membeli-belah yang lain.  Mungkin sebab ia dekat dengan rumah aku kot.  Kami terus ke tingkat pakaian kanak-kanak sebab itu keutamaan kami.  Aku biarkan Fakri memilih bajunya sendiri.  Atleast aku tahu minatnya.  Sedangkan Ieman leka duduk bermain di dalam strollernya.  Dia dan suamiku memilih baju Ieman tapi last-last mata aku jugak yang diharapkan.  Hubby aku mula pergi ke tempat perkakas rumah.  Mmmm..Mesti ada yang dia nak ni, getus hatiku.  Tak lama selepas itu, kuperhatikan dia mula memanggil aku.  Sah..dia nak beli vacuum cleaner.  Aku hanya mengangguk.  

Fakhri buat lawak pulak..

Waktu aku sibuk-sibuk memilih pakaian Fakhri, dia memanggil aku sambil berkata.."mummy, dah jumpa baju".  Sekali aku terpandang, dia memegang sepasang baju kurung.  Mmm..buat lawak Fakhri ni.  Dia hanya tersenyum.  Aku bertanya "nak ke", dia menggeleng. Saje le tu, nak perli aku kot sebab aku takde anak girl. Takpe le kan. Kami bahagia dengan mereka berdua.  Akhirnya, aku jumpa juga pakaian untuk Fakhri dan Ieman.  Pastu aku sempat gak menyambar tempat letak kuih untuk tahun ni.  Hubby hanya tersenyum..ada makna senyuman tu.  Aku tau benda tu semua banyak dah dalam almari.  Pelbagai corak dan warna.  Tapi, dah aku berkenan dengan yang itu pulak..hehehehe.  Nanti aku tunjuk ye..surprise..
Ieman pulak, asyik bermain dengan patung diluar kedai.  Dia tidak berapa gemar memilih baju.  Tambahan pula, dia belum tahu lagi baju mana yang dia nak.  Semuanya ditanganku untuk membuat keputusan.  Aku belikan baju yang seakan-akan sama kaler dengan abangnya.  Mereka berdua tersenyum.  Setujule tu.  

Ieman dengan aktivitinya sendiri.

Hubby siap bertanya aku nak beli apa.  Nak baju, aku menggeleng.  Nak kasut, aku menggeleng.  Pastu aku menunjuk ke satu tempat.  Nak tau..hehehe. Kat bawah ni ada pic tempat tu.  Tempat yang menjadi kegemaranku selalu...hehehehe..daaaa..

habib jewels..hehehehe

Kami balik dalam kepenatan, namun puas.  Thank you mr hubby..luv u so much..Sampai je di rumah, ketiga-tiga mereka terus tidur.  Dan aku, meneruskan rutin harian, menyediakan juadah berbuka untuk petang itu.

Anugerah Terindah ^_^

No comments:

Related Posts with Thumbnails
Copyright© All Rights Reserved Danishsondblog.blogspot.com